The British newspaper The Mirror paid compensation amounting to 65,000 pounds sterling ($79,000) to the head of the former Government of National Accord, Fayez al-Sarraj, according to the United Kingdom Bar Chambers.

Al-Sarraj filed a defamation suit against MGN Ltd, the publisher of the British newspaper, after it claimed that he was prime minister during the Gaddafi era, and that he had purchased a passport for the small country of Vanuatu, to distance himself from his relationship with Colonel Gaddafi’s regime.

Lawyer Mark Henderson told the Supreme Court: “The article naturally caused great suffering and damage to the plaintiff, and the accusations against him were completely baseless, and he had absolutely no connection with the Gaddafi regime.”